Huidige telefooncentrale vaak nog geschikt voor VoIP.

Vaak kunt u uw huidige telefooncentrale met een kleine aanpassing geschikt maken om via Voice over IP te bellen

Huidige centrale blijven gebruiken.

Een telefooncentrale kan in onze ogen vaak wel 10 jaar mee. Soms is er geen behoefte aan fancy uitbreidingen met apps op smartphones en click to dial. Bij sommige bedrijven is simpelweg geen behoefte aan.
Voor dit soort situaties kunnen we met een kleine aanpassing uw centrale over internet laten bellen. Ook als uw centrale alleen over ISDN of PSTN aansluit mogelijkheden beschikt. Via deze weg kunt u genieten van een enorme kostenbesparing ten opzichte van de traditionele telefonie.

Voorbeeld uw centrale beschikt over een enkelvoudige ISDN Lijn en een Meervoudige ISDN lijn met een nummerblok. U heeft in dit geval zes spraakkanalen in gebruik. Op de enkelvoudige lijn zit uw fax nummer. Uw faxnummer wordt niet veel meer gebruikt maar enkele klanten sturen hier nog een orderbevestiging op. Bij sommige internationale klanten is het nog steeds normaal het op deze manier te doen. U heeft een nummerblok waar u enkele afdelingen direct op laat aankiezen. Hier kunnen 4 gesprekken tegelijkertijd op worden verwerkt inbound of outbound. In de telecom wordt dan vaak gesproken over concurrent calls.

De kosten hiervoor bedragen ongeveer :

  • Kosten ISDN EV  :  € 33 ,- ex btw per maand
  • Kosten ISDN MV : € 66,- ex btw per maand
  • Kosten nummerblok :  € 12,38 ex btw per maand
  • Totaal : € 111,38 ex btw per maand exclusief belkosten

Wanneer u uw centrale geschikt maakt om via LetsVoIP te bellen zou u maandfactuur er als volgt uitzien :

  • Kosten 6 spraakkanalen    : € 7,65 ex btw per maand
  • Kosten nummerblok 10 : € 8,25 ex btw per maand
  • Fax2Mail dienst : € 10,95 ex btw per maand
  • Totaal : € 26,85 ex btw per maand exclusief belkosten.

De module om uw centrale via voice over ip te laten communiceren kost € 898,- ex btw en de arbeid hiervoor zal ongeveer € 350 euro bedragen . Dat maakt de totale investering € 1174 ex btw. We gaan hierbij uit van een ruime en stabiele internet verbinding.
De kosten die bij deze ingreep gemaakt worden heeft u binnen 14 maanden terugverdiend.

Wanneer uw huidige internet verbinding niet voldoende bandbreedte heeft is het advies hier een snellere internet verbinding te nemen. Wanneer dit niet mogelijk is op uw locatie zullen we hier een dedicated internetverbinding voor adviseren.

Met de situatieschets hierboven gebruikt u uw huidige telefooncentrale en kunt u bellen via internet.

Wanneer is het zinvol mijn huidige centrale te behouden?

Het is zinvol als u nog een relatief jonge telefooncentrale heeft, of wanneer u veel endpoints ( telefoontoestellen ) op uw systeem hebt.
Voorbeelden hiervan zijn als u een hotel heeft en op iedere hotelkamer een toestel heeft staan. Ook in fabrieken waar veel met draadloze toestellen wordt gewerkt en groot DECT netwerk heeft kan het voordeliger zijn dit systeem te blijven handhaven.

Wanneer u een hele infrastructuur zou moeten ombouwen naar een VoIP systeem kunt u tegen onvoorziene kosten aanlopen. Dan kunt u voor een keuze komen een prijzige investering te moeten doen aan uw interne bekabeling, maar de keuze voor een hybride systeem zal dan vaak vanzelfsprekend zijn.

Wij van LetsVoip zullen uw complete infrastructuur in kaart brengen, en u daardoor behoeden voor onvoorziene verassingen.

 

Voor een gratis analyse van uw telefonie omgeving kunt u contact met ons opnemen.

 

error: Content is protected !!