Hosted telefonie niet voor iedereen de oplossing!

Soms is uw interne infrastructuur niet klaar om helemaal over te gaan op hosted telefonie . Regelmatig treffen wij situaties waarin een overstap naar een hosted omgeving helemaal geen goede oplossing is.

Wij willen u goed adviseren, pas op voor de valkuilen!

Overstappen naar Voice over IP , soms worden de mooiste oplossingen beloofd en de minpunten verzwegen of niet goed uitgelegd. Dan ben je eenmaal overgestapt en moet u het er mee doen. U loopt dan het risico dat u een gedeelte van uw interne infrastructuur moet vervangen. En komt u erachter dat diverse apparaten niet goed functioneren. Het is dan ook erg belangrijk dat u uw huidige infrastructuur goed laat analyseren. Hierna kunnen wij een goed advies uitbrengen die niet alleen kostenbesparend is maar ook naadloos aansluit bij uw behoeftes. We zullen met u bespreken welke apparatuur we in de nieuwe situatie kunnen hergebruiken. Doordat wij bekend zijn met veel legacy apparatuur kunnen wij dit goed inschatten.

 

 

Wat is belangrijk om rekening mee te houden.

Uw internetverbinding is met een hosted telefonie oplossing leidend . Deze moet goed en stabiel zijn. VoIP is realtime verkeer en een gebrekkige internet verbinding zal meteen uw telefonie verkeer beĆÆnvloeden. Denkt u hierbij aan krakende , hakkelende en wegvallende verbindingen.
Op sommige locaties is het niet mogelijk een snelle internet verbinding te krijgen, hiervoor adviseren wij dan ook een extra internet verbinding voor enkel uw telefonie verkeer.

Er bestaan ook hybride oplossingen.

Een andere mogelijkheid is een vaste telefooncentrale op uw locatie, deze telefooncentrale is dan hybride. Een hybride centrale kan zowel Voice over IP gebruiken en heeft daarnaast nog de mogelijkheid om intern via traditionele technologieƫn te werken . U kunt op deze centrale dan de gewone analoge toestellen gebruiken. Interne gesprekken worden dan ook intern afgehandeld. Wanneer een gebruiker een buitenlijn kiest op een analoog toestel, dan converteert de centrale het gesprek naar VoIP. U kunt op deze manier veel apparatuur blijven hanteren.

Ook wanneer u een grootschalig DECT ( draadloze telefonie ) systeem hanteert , kan er gekozen worden voor de eigen telefooncentrale. ons principe is dan ook in veel gevallen ” if it ain’t broken why fix it ”

 

Voor een vrijblijvend advies neemt u dan contact met ons op

error: Content is protected !!